sunnuntai 24. toukokuuta 2009

Tavoitteena tupperiton talo

Pakinaperjantaissa olisi aiheena salaliittoteoria. Minulle tuli heti ensimmäisenä mieleen että kirjoittaisin teille jälleenmyyjäajoistani, mutta koska kyseessä on amerikkalainen konsepti, ajattelin että nasahtaa pian kunnianloukkaushaaste postilaatikkoon. Niinpä ajattelin sitten jättää pakinat pakinoimatta, ainakin tuosta aiheesta.

Sen verran täytyy kuitenkin sanoa, että meidän taloudesta on lähdössä lähiviikkoina aikamoinen määrä nimeltämainitsemattomia muoviastioita kirpputorille myyntiin. Jos eivät mene sieltä kaupaksi, ilmestyvät ne pian Seinäjoen kierrätyskeskukseen. Niissä on sen verran paha viba, että eroon niistä on päästävä.

Minä en koskaan halunnut jälleenmyyjäksi. Päädyin siihen pestiin vain siitä onnettomasta syystä, etten hennonnut sanoa ei. Kyse ei ollut tutun epätoivoisesta rekrytoinnista, vaan pitkän matkan takaa tulleesta jälleenmyyjästä. Kaikki kakkukuvun vuoksi. Olin nimittäin lupautunut pitämään kutsut, että saisin kuvun itselleni. No, sain kupuni ja siinä sivussa kymmeniä muita muovituotteita.

Tuosta jälleenmyyntiajasta on kulunut jo aikaa. Pitkään olen siirrellyt niitä muovikippoja kaapissani ja muistanut joka kerta kaiken sen ylimääräisen stressin mitä ne ovat minulle aiheuttaneet. Kunnes viime viikolla menin läpi kaikki ja kokosin kaksi isoa kassia täyteen kippoja joita emme oikeasti tarvitse. Muutamia juttuja jää vielä kaappiin, mutta nekin saavat väistyä jossain vaiheessa.

Tupperiton talo-kampanja on nyt käynnistynyt meidän taloudessamme.

8 kommenttia:

Herttuanmäen elämää kirjoitti...

Mitä sulla on lähdössä pois? Onko sellaisia isoja säilytslaatikoita?

Amalia kirjoitti...

Täällä kohtalotoveri, paits mä aloin ihan vapaasta tahdosta. Nyt siitä lopettamisesta on jo useampi vuosi ja niitä kippoja on mieletön määrä. Taidan tehdä niin kun sinä ja viedä kirpparille.

Piritta kirjoitti...

Anna: ei mitään suurempia säilytyslaatikoita. Isoin taitaa olla tuo kätevä(?) sarjan 3,5litrainen.

Amalia: Juu, ei minullakaan pyssyä ohimolla pidetty :) Olin vain armottoman huono myyjä. Tai ihan hyvä silloin kun jaksoin järjestää kutsuja, mutta miinukselle mulla tuo touhu meni pahasti. Tilasin itselle jos en saanut pidetyksi tarvittavaa määrää kutsuja jonkun tietyn kampanjan aikana.. Onhan nuo kaikki käytössä olleet aikansa, mutta nyt tuntuu että on tullut aika jättää se kaikki lopullisesti taakse.

Minä jos kuka osaan tehdä tästäkin elämää suurempaa draamaa ;)

Pieni Lintu kirjoitti...

Mä en kestä noita.. :D Tai siis on meillä muutamia koska mun äiti harrastaa tota..no ei enää niin innokkaasti mutta joskus kun olin pieni niin voi sitä pulskien tätien määrää meidän kotona, pakkopullaaa ja kaikki juoruamassa miehistään ja ne kipot.. "käännä tämä näin päin ja kun painat tästä niin tästä tulee myös hulahulavanne..eikö olekin kätevää" :D Orthexia ja muuta tavallista löytyy meiltä paljon ja ihan yhtä hyviä, ellei parempia.. ;)

Piritta kirjoitti...

Pienilintu: sanoppa! Kyllähän ne on hyviä, mutta onko ne NIIN hyviä? Itselläni tämäkin kuului johonkin vaiheeseen. Pesänperustamisvaiheessa taisin luulla, että kaikkien muiden kodeista löytyy jauhot ja hiutaleet siististi aakkosjärjestyksessä tw-kipoissa. :) Sittemmin olen tullut hyvin skeptiseksi kaikkien muidenkin kotimyyntituotteiden suhteen.

Iso-O kirjoitti...

Salaliittoteoriasta mulle tulee mieleen nimeltä mainitsematon rahapeliyhtiö.Olen vakuuttunut siitä, että he katsovat jostain koneelta, että nyt on Iso-O laittanut "raha-anomuksen", eivätkä piruuttaankaan arvo niitä numeroita. Ja mua kiusatakseen arpovat just ne viereiset.

Piritta kirjoitti...

Iso-O: Uskon tuohon kyllä täysin. Ja helpottaakseen seurantaa ovat lanseeranneet oman kanta-asiakaskorttinsakin. Minä en edes yritä anoa rahaa tuolta taholta :)

Vilijonkka kirjoitti...

Joo, mä en kestä mitään muovikippoja. Meillä on sellaisia tasan kaksi, joita esikoinen käyttää koulueväille. Ruoat tarjoillaan kunnon astioista kuitenkin, joten tuntuu hullulta siirtää niitä muoviastiaan välisäilytykseen. Vähemmällä pääsee kun laittaa kelmun vaan päälle.